Yeni kurulan işletmelerin birçoğu müşteri kazanmak konusunda zorlu bir sınav verir. Piyasaya yeni giren ve henüz tanınırlık elde etmemiş bir marka için iş akışı sağlamak başta zorlayıcı olabilir. İyi bir strateji izleyerek, markaya tanınırlık kazandıracak bir müşteri portfoyü oluşturmak mümkündür. Sizin için hazırladığımız bu içeriği okuyarak işletmenizi tüketicilerle buluşturmak için işinize yarayacak püf noktaları öğrenebilirsiniz.

Daha Çok Müşteriye Nasıl Ulaşılır?

İşletmenize müşteri akışı sağlamanın yolu marka bilinirliği kazanmaktan geçer. Bunun için öncelikle ürünlerinizi muadillerinden ayıran özellikleri belirlemeniz gerekir. Örneğin ayakkabı satan bir mağazanız varsa; ürünlerinizi ortopedik veya estetik açıdan farklı kılan noktaları belirleyebilirsiniz. Belirlediğiniz özellikleri reklam ve tanıtımlarda ön plana çıkararak hedef kitlenizin ilgisini çekebilirsiniz.

Yeni müşteri kazanmak için hedef kitlenize gerçekçi vaatlerde bulunmanız gerekir. Tüketici, ürünlerinizi denediğinde ne kazanacağını bilmelidir. Bu konuya dikkat ederek küçük işletme kurma sürecini başarıyla atlatabilir ve markanızı tanınır hâle getirebilirsiniz.

Müşteri Deneyimini İyileştirin 

Tüketiciler, iyi bir deneyim yaşadıkları markaları tercih etme eğilimindedir. Bu deneyim, markanız tarafından verilen hizmetlerin tamamını içerir. Müşterilerinize iyi bir tecrübe sunarak markanıza yönelik sadakat yaratabilirsiniz. Böyle bir durumda, firmanızı tercih etmiş olan kişilerin markanızı yakınlarına tavsiye etme konusunda motive olmasını sağlayabilirsiniz.

Rakiplerinizin tüketicileriyle kurduğu ilişkileri anlamak markanızın hizmetini geliştirmenize yardımcı olur. Sektörünüzdeki müşteri deneyimi örneklerini incelemek bu açıdan iyi bir fikirdir. Muadillerinizin hedef kitlenize olan yaklaşımını gözden geçirerek etkili bir strateji geliştirebilirsiniz.

Müşteri Deneyimi Kavramı Nedir?

Müşteri deneyimi kavramını bütüncül bir yaklaşımla incelemek gerekir. Bu kavram, yalnızca ürün ve hizmet kalitesinden ibaret değildir. Tüketicilerinizle etkileşime geçtiğiniz her an müşteri deneyiminin parçasıdır. Bu durumu bir örnekle açıklamak mümkündür. Paket servis hizmeti veren bir restoran için müşteri tecrübesi yemeğin lezzetinden ibaret değildir. Paketleme yöntemlerinden web sitesindeki sipariş butonlarının tasarımına kadar, restoranın tüketiciyle etkileşime geçtiği her alan bu tecrübenin parçasıdır.

Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir?

Duygusal etkenler, satın alma kararı üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Pazarlamanın temel amacı tüketiciyi duygusal olarak etkileyebilmek ve karar alma mekanizmasını marka lehine yönlendirmektir. Müşteri deneyimi, bu duygusal güdülenmenin önemli bir parçasıdır. Tüketiciler, daha önce memnun kaldıkları markalara karşı bağlılık geliştirme eğilimindedir. Firmanızı tercih eden kişilere iyi bir deneyim sunarak bu konuda başarı elde edebilirsiniz.

Markanız ile hedef kitleniz arasındaki bağ ürün satışından ibaret değildir. Yukarıdaki örnekte olduğu gibi, şirketinizin tüketiciye temas ettiği her an bir deneyimdir. Müşteri deneyimi yönetimi, tüm bu süreçlerin etkili bir biçimde planlanmasını gerektirir. Bu konuya dikkat ederek, sadık bir tüketici kitlesi yaratabilir ve ürünlerinize olan talebin sürekliliğini sağlayabilirsiniz.

Hedef Kitlenizin İstek ve İhtiyaçlarını İyi Analiz Edin

Ürünlerinizi tercih edilebilir kılmanın yolu, hedef kitlenizin sorunlarına çözüm üretmekten geçer. Başka bir ifadeyle, markanızın muadilleri arasından tercih edilmesi için farklı bir yönünün olması gerekir. Hedef kitlenin ihtiyaçlarını analiz etmek, müşteri kazanmak için kullanılan yöntemler arasında bu açıdan önemli bir yere sahiptir. Doğru ihtiyaçlara ve beklentilere hitap eden çözümler üreterek markanıza olan ilgiyi arttırabilirsiniz.

Sosyal Medya İle Hedef Kitlenizin Dikkatini Çekin

Sosyal medya, satın alma davranışı üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Birçok tüketici, herhangi bir ürün veya marka hakkında karar vermeden önce sosyal medya mecralarını inceler. Instagram, Facebook, Linkedin ve Twitter gibi mecraları aktif bir biçimde kullanarak hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz. Bu sayede, küçük işletmeyi büyütmek konusunda sağlam bir adım atabilirsiniz.

Sosyal medya sayfalarınızın sadece satış yapmaya odaklanan bir katalog görünümünde olması olumsuz etki yaratabilir. Tüketicilerin yaşamına dokunan ve ilgi çekici paylaşımlar yaparak markanızın sanal mecradaki bilinirliğini arttırabilirsiniz. Örneğin, outdoor malzemeleri satan bir web siteniz varsa takipçilerinize kampa ve doğa hayatı hakkında öneriler vermek iyi bir fikir olabilir.

Leave a Reply