Yoğun olarak kullanılan iletişim türlerinden biri olan e-posta, bir pazarlama aracı olarak da tercih edilmektedir. Markaların, belirledikleri hedef kitleye, ürün ve hizmet tanıtımı, bilgilendirme ya da kutlama gibi amaçlarla gönderdiği toplu mail e-posta pazarlama olarak adlandırılmaktadır. Müşterilerle ilişki geliştirmek ve sıfırdan bir iş inşa etmek için kullanılabilecek etkili yöntemlerden biridir. Uygulaması son derece kolay olduğu için küçük işletmeler için de önemli derecede fayda sağlar. Düşük maliyetli bu pazarlama aracı sayesinde işletmenizin büyümesine katkı sunabilir, müşterilerinize değerli hissettirebilirsiniz. Araştırmalar göstermektedir ki müşterilerin %59’luk bir kısmının satın alma kararlarında e-mail marketing etkili olmaktadır. İnternet sitenizde bir e-mail kayıt sistemi oluşturarak potansiyel müşterileri sisteminize dahil edebilir, düzenli mesajlarla satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

E-posta pazarlama nedir?

E-posta pazarlama, tanıtım mesajlarını belli bir kitleye toplu olarak ulaştırma yöntemidir. Eski dönemlere göre çok daha stratejik, kreatif ve ölçülebilir bir hale gelmiştir. Etkileşim odaklı bir pazarlama aracı olduğundan getirisi de yüksektir. E-mail marketing uygulamalarının dijital pazarlamanın alt öğesi olduğunu söylemek mümkündür. Bu pazarlama yönteminin avantajları şu şekilde sıralanabilir:

  • En düşük maliyetli pazarlama yöntemidir. Diğer dijital ve geleneksel pazarlama yöntemlerine nazaran çok daha az bütçe ile yapılabildiği için kuruluş aşamasındaki ya da küçük ölçekli işletmeler için avantaj sağlar.
  • Direkt olarak hedef kitleye odaklıdır. Doğrudan müşteriye iletilen mesajlar anlık etki gösterir. Hızlı olmanın rekabet koşullarını etkilediği düşünüldüğünde bu yöntemin fayda sağladığı söylenebilir.
  • Analiz ve takip bir işletmenin büyümesi için oldukça önemli kavramlardır. Gönderilen e-postanın kaç kişi tarafından okunduğunu, ne kadar dönüş alındığını, yaş ve cinsiyet aralığını, eğitim düzeyini inceleme şansı elde edebilirsiniz.
  • E-mail datasını kategorize ettiğinizde hedefleme politikasını da kolayca yerine getirebilirsiniz.
  • Kişiselleştirme özelliği de önemli bir detay olarak karşınıza çıkar. Müşterinize adına özel bir mesaj göndererek değerli hissetmesini sağlayabilirsiniz.

E-posta Pazarlama Yöntemi İle İşinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?

E-posta pazarlama yöntemi ile hedef kitlenize ulaşmanız, onları satın almaya ikna etmeniz, ileriki dönemler için stratejilerinizi belirlemeniz ve işletmenizi geliştirmeniz son derece kolaydır. Bu iş için e-mail marketing araçlarından yararlanabilirsiniz. Çeşitli markalar tarafından sunulan uygulamaları kullanarak e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Anketler, indirim kuponları, kampanya bilgilerinden oluşan çeşitli e-postaları hedef kitlenize göndererek dönüşleri gözlemleyebilirsiniz.

  • Bilgilendirici e-posta içerikleri; işletmenizle ilgili gelişmeleri veya yeni projeleri müşterilerinize duyurmanız için idealdir. Ürün ve hizmetlerinizin özelliklerini de bu bilgilendirici mailler üzerinden gönderebilirsiniz.
  • Promosyon e-postaları; en çok ilgi gören yöntemlerden biridir. Kişiye özel ya da genel anlamda dönemsel olarak düzenleyeceğiniz kampanyaları, indirimleri bu yöntemle duyurabilirsiniz.
  • Duyurular; hizmetlerinizin içeriği ile ilgili yenilikleri ve detayları bu yöntemle potansiyel müşterilerinize gönderebilirsiniz.

Başarılı Bir E-Posta Pazarlama Stratejisi Yaratırken Bilinmesi Gereken 6 Tüyo

Satın alma işlemleri sırasında müşteriye bir kayıt seçeneği sunabilirsiniz. Bu sayede müşterinin e-posta adresini listenize ekleyebilir ve pazarlama maillerinizi iletebilirsiniz. Başarılı bir e-mail marketing stratejisi yaratırken şu 6 yolu uygulamanız size fayda sağlayabilir:

  • Bir e-posta listesi oluşturun. Başarılı bir e-posta pazarlama stratejisinin ilk adımının abone kazanmak olduğunu aklınızda bulundurmanız gerekir.
  • Güçlü bir hazır e-posta pazarlama hizmeti edinin. Bu hizmetler analiz ve takip adımlarını da size sunacağından kolay ve hızlı bir strateji geliştirebilirsiniz.
  • Hedef kitlenizi kategorize edin. Eğitim düzeyi, yaş ve cinsiyet aralığı, bulunulan bölge, satın alma alışkanlıkları gibi ayrımlar pazarlama içeriğini doğru oluşturmanızı sağlar.
  • Kreatif içerikler oluşturun. Sıradan ve sıkıcı içeriklerin dönüş almasının güç olduğunu aklınızdan çıkarmayın.
  • Kampanyalarınzı optimize edin. E-posta pazarlama hizmetine önceden yerleştirilen ölçüm detayları ile kampanyalarınızın güncel kalmasını sağlayabilirsiniz.
  • Yazışma görgü kurallarına uyun. Gelişigüzel ve acele ile yazılmış, yazışma dilinden uzak içerikler işletmenizi negatif yönde etkileyebilir.

E-posta Pazarlama Yaparken Mutlaka Bilinmesi Gerekenler

E-posta pazarlamada atlanan ve aslında çok önemli olan bir konu da müşterilerinizin ya da potansiyel müşterilerinizin e-postalarını toplama şeklinizdir. Bunun yasal yollarla olduğundan ve KVKK kapsamında gerçekleştirildiğinden emin olmanız gerekir. Size ticari iletiler için onay vermeyen hiçbir kullanıcıya e-posta göndermemeniz gerekmektedir. Sipariş bilgilendirme ve teslimat e-postaları bu kapsama girmemektedir. Ayrıca tüm e-postalarınızda gözle görülür ve tıklanabilir şekilde “üyelikten ayrıl” butonu bulunmalı ve tek bir tıklama ile kullanıcı üyelikten ayrılabilmelidir. Kullanacağınız e-mail servis sağlayıcılarında üyelikten çıkan kişilerin listeden otomatikman düşürülmesi seçeneğinin var olduğundan da emin olmanız gerekmektedir. 

Leave a Reply