Özellikle son yıllarda değişen ve gelişen teknolojinin etkisiyle dijital dönüşüm çok daha gözlemlenebilir bir hale geldi. Dijital dönüşüme direnen şirketler dahi pandemi nedeniyle bu gelişmeye kayıtsız kalamayarak bir noktada adım atmak durumunda kaldı.

Dijital Dönüşüm Nedir?

Dijital dönüşüm, her geçen gün teknolojiyle birlikte gelişerek değişen iş ve pazar gereksinimlerinin karşılanabilmesi adına dijital kaynakların yeni iş süreçleri, çalışma kültürü ve müşteri deneyimleri oluşturmak veya mevcut olanı çağa entegre etmek amacıyla kullanılması durumudur.

Dijital Dönüşümünü Tamamlamış Bir Şirketin 4 Göstergesi

Dijital dönüşümünü tamamlamış bir şirket şu özelliklere sahiptir:

–          Dijital dönüşümünü tamamlamış bir şirket, dijitalleşmeyi destekleyen ve içinde bulunduğu çağa ayak uydurabilen bir lidere sahiptir.

–          Dijital dönüşümü tamamlanmış bir şirket çalışma araçlarında da kolay ve pratik olan teknik ekipmanları tercih eder.

–          Dijital dönüşümünü tamamlamış bir şirketin çalışanları öğrenmeye isteklidir ve trendleri daima takip halindedir.

–          Dijital dönüşümünü tamamlamış bir şirket, aralarına katılacak her yeni çalışanı sahip olduğu donanımları tanıtmak için özveriyle ve sabırla eğitmeye açıktır.

Dijital Dönüşüm için Geç Değil!

Dijital dönüşümün şimdi olmasa bile güç geçtikçe daha da kaçınılmaz hale geldiği bir gerçek. Dijital dönüşüm sayesinde zamandan, iş gücünden ve daha pek çok enerjiden tasarruf edilebildiği ise yadsınamaz.

Dijital Dönüşümde Başarısız Olan Şirketlerin Geleceği

Dijitalin hayatlarımızın her alanında var olduğu ve sürekli bir devinimle geliştiği günümüzde, dijital dönüşümde başarısız olan şirketlerin geleceğinin de sallantıda olabileceğini söylemek yanlış olmaz. Dijital dönüşümün kazandırdığı çözümler sayesinde kısa sürede çok daha fazla işin tamamlandığı bir rekabet ortamında, dijital dönüşüm açısından sınıfta kalan bir şirketin rakipleri arasından sıyrılarak tercih sebebi olması oldukça zor olacaktır.

İş Dünyası Tamamen Dijitalleşmeye Hazır mı?

Genel görüş, iş dünyasının tamamen dijitalleşmeye henüz hazır olmadığı kanaatindedir. Daha yeni nesil çalışanlara sahip olan şirketlerin dijital dönüşüm konusunda çok daha kolay adımlar atabildiği görülmektedir.

Adeta teknolojiye doğan Z kuşağının iş hayatına atıldığı ve uzmanlaştığı ileri yıllarda iş dünyası tamamen dijitalleşme açısından da cesaret ve güç kazanacaktır.

Pandemi Döneminde Hızlanan Dijitalleşme Trendi

Pandemi döneminde hızlanan dijitalleşme trendi ile birlikte kağıtlar, telgraflar, fotokopiler ve yazıcılar yerini mail ile aktarılan dosyalara bıraktı. Dosyalama sistemleri artık arşiv odalarında değil, bilgisayar ortamında gerçekleştirilip yedekleniyor. Pek çok şirket aslında bunu artık yapmasa da, geleneksel çözümlerden vazgeçemeyen kurumlar için taze bir adım oldu.

Pandemi ile birlikte gerek tarayıcılarda gerekse mobil uygulamalarda iş insanları için yardımcı olacak pek çok yeni site ve uygulama da devreye girdi. Özellikle toplantıların Zoom, Skype, Google Meet ve Microsoft Teams gibi uygulamalar üzerinden masa üstü ya da mobil olarak gerçekleştirilebilmesi, yazı tahtasından dosya paylaşımına kadar faydalı pek çok özellik sayesinde dijitalleşme sürecini hızlandırdı.

Dijital Dönüşüme Nasıl Başlamalı?

Dijital dönüşüme başlarken atmanız gereken ilk adım planlama olmalıdır. Şirketiniz için dijital dönüşüm tam olarak ne anlama geliyor? Dijital dönüşümü hangi noktalarda şirketinize adapte edebilirsiniz? Bunları belirledikten sonra mevcut çalışanlarınıza ve daha sonra kadronuza katılacak gelecekteki çalışma arkadaşlarınıza alanında uzman kişiler tarafından verilecek bir eğitim ve oryantasyon süreci devreye girecektir. Çalışanlardan geri bildirim almak ve böylece düzenlenebilir ya da geliştirilebilir dijital dönüşüm atılımlarını göz önünde bulundurarak araştırmak da doğru bir çözüm olacaktır. Dijital dönüşüme dair yol haritanızı doğru strateji ve etkili katılım ile birlikte oluşturarak dijital dönüşüme etkili bir başlangıç yapabilirsiniz.