İçinde bulunduğumuz çalışma hayatında her şey oldukça dinamik ve değişim kaçınılmaz. Değişime ayak uyduran ve geleneksel çalışma stillerine takılı kalmayan şirketler ise pastadan en büyük payı alıyor. Gelişmeyi değişimle sürdürmeye ve daima dinamik kalmaya çabalayan bir işletme sahibi iseniz 2024 yılının öne çıkan sektörel trendlerini bilmelisiniz. Bu yazımızda, 2023 yılında dikkat çeken sektörel trendleri sizler için derledik.

Teknolojide Yeni Yönler

Teknolojinin önlenemez gelişmesiyle birlikte çalışma şekilleri de değişiyor. Bu değişimler insanların uzaktan çalışma gibi kavramları benimsemesini sağlıyor. Teknolojik dönüşümler, kişilerin otomasyon gibi yeni sistemleri de kullanmasına neden oluyor. Bu da süreçlerin daha verimli ve hızlı olmasını mümkün kılıyor. Önümüzdeki yıllarda makine öğrenimi ve hiperotomasyon gibi kavramlar hayatımızda kalmaya devam edecek gibi duruyor.

Kasım 2022’de piyasaya çıkan ChatGPT ile yapay zekânın önemi ve çalışma hayatındaki yeri konusunda bilinç arttı. Çünkü AI, otomasyon teknolojisinin yanı sıra şirketler açısından çeşitli büyüme fırsatları sunuyor. Neticede ChatGPT gibi yapay zekâ araçlarının 2024’te de etkisi devam ediyor. Bu gibi AI araçları şirketlerde yeni fırsatların kilidini açan bir anahtar niteliğinde.

Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci

Sürdürülebilirlik kavramı, her geçen yıl daha çok öne çıkıyor ve insanlık bu kavramın bilincini daha fazla kavrıyor. Yakın tarihte yapılan bir anket, şirketlerin sürdürülebilirliği ana odak nokta olarak gördüğünü ve çevre bilincinin 2024 yılı için ana çalışma trendlerinden biri olduğunu ortaya koyuyor. 

İnovatif çözümler ve sürdürülebilir teknoloji yöntemleri, günümüzün tüm sektörlerinde önemli olsa da ana üretim konusu demir ve çelik olan şirketlerin bu konuya karşı daha duyarlı olması gerekiyor. Öte yandan; fiziki olarak işe gidiş- geliş süreçlerine sahip olan bir şirkette çalışanların ulaşım araçlarını kullanması da karbon emisyonları yükseltiyor. Bu konuda dönüşüme giden şirketler için en yeşil yöntem ise çalışma ortamını dijitale taşımak. 

Tüketici Davranışlarındaki Değişimler

Çalışma hayatı, 2020 yılında yaşanan Covid- 19 Pandemisinin en net dokunduğu alanlardan biri. Sürekli olarak değişen tüketici ihtiyaçları pazarlamacılar ve şirket sahiplerini yeni nesil çözümler bulmaya itiyor. Tüketici ihtiyaçlarını yeni nesil sektörel trendlere nasıl entegre edeceğinizi düşünüyorsanız aşağıdaki başlıklara göz atabilirsiniz. 

Yapay Zeka ve Otomasyonun Rolü

Günümüzde pazarlama alanında yapay zekânın uzantılarına sıkça rastlıyoruz. Tüketici davranışlarının öngörülmesi, ürün geliştirme, sosyal medya verileri, tüketicilere ait finansal, ekonomik ve demografik verilerin tespiti için Al teknolojilerinden yararlanılıyor. Bunun yanı sıra aşağıdaki verileri tespit etme noktasında da yapay zekânın payı büyük;

  • Tıklama başına maliyet verileri,
  • Anket verileri,
  • Sadakat kartı verileri,
  • Çevrimiçi satışlardan elde edilen veriler,

Al ve otomasyon teknolojilerinin kullanılması, özellikle 2024 yılı için şirketler için âdeta gizli bir silah niteliğinde. Özellikle şirketinize tam uyum sağlayan bir yapay zekâ/ otomasyon teknolojisiyle pazarlama stratejisinde devrim yaratabilir ve onu rakiplerinizi alt eden güçlü bir araç yapabilirsiniz. 

Doğru düşünülmüş bir Al ve otomasyon sistemi sayesinde;

  • Müşteri davranış kalıpları konusunda bilgiler edinebilir,
  • Hedefi 12’den vuracak başarılı kampanyalar hazırlayabilir,
  • Tüketicilere kendilerini özel hissettirebilir,
  • Önceden aktif olan pasif müşterileri harekete geçirebilir,
  • Satış oranlarınızı artırabilirsiniz. 

Otomasyon sistemlerinin şüphesiz en büyük faydası sıkıcı ve zaman alan görevlerin insanlar tarafından değil yazılımlar tarafından yapılmasıyla kazanılan verimdir. Otomasyon teknolojileri, şirket çalışanlarının vaktini ve çalışma verimini alan görevleri otomatikleştirirken yanlış yapma oranını da düşürür. Bu da insan çalışanların daha verimli ve yaratıcı olmasına yardımcı olur. 

Yeşil Enerji ve Ekolojik Ürünler

Sürdürülebilirlik, inovatif çözümler, ekolojik ürünler ve yeşil enerji gibi kavramlar, 2024 yılı için trendlerin başında geliyor. Hatta bu kavramları tek çatı altında toplayan bir tanım var; yeşil pazarlama. “Ekolojik pazarlama” adıyla da bilinen bu yöntemler bütününe örnek olarak çevreci ambalaj tasarımlarını gösterebiliriz. 

  • Atık ve kaynak kullanımını azaltmak üzere daha bilinçli üretim yapmak,
  • Tüketiciler için geri dönüştürülebilir ambalaj ve poşetler sunmak,
  • İş yerindeki enerji, su tasarrufu ve atık yönetimi gibi konularda çalışanları bilgilendirecek eğitimler düzenlemek gibi birçok yaklaşım çevrecidir. 

Elbette yeşil enerji için en çarpıcı örnek şirketlerde kullanılan güneş panelleri. Bu, özellikle üretimin zamansız olduğu işyerlerinde enerji tasarrufu yapmak ve doğaya verilen zararı minimize etmek için önemli bir adım. 

Ayrıca günümüzde tüketiciler sürdürülebilirlik konusunda bilinçleniyor ve doğa dostu ürünleri satın almaya daha yatkın oluyor. Çevreye zarar verme potansiyeli olan ürünlerin üretimini durdurarak daha doğa dostu ürünlere yönelebilir ve rakiplerinize fark atabilirsiniz. 

Dijital Pazarlama ve E-Ticarette Yenilikler

2024 yılı için belli başlı dijital pazarlama trendleri var ve bunlar çıtayı yükseltme konusunda önemli bir rehber. Bunlardan birkaç tanesi:

  • Sosyal Medya: Instagram, TikTok ve Youtube gibi platformlarda hikâye formatında videolar kullanarak tüketicilerin hızlı tüketim kültürüne seslenebilir ve bilgiyi hızlıca iletebilirsiniz. 
  • Video İçerik ve Stratejik Pazarlama Yaklaşımları: 2024 yılında önceki yıllara oranla video içeriklere olan talebin zirveye ulaştığı görülüyor. Marka ve tüketici arasındaki iletişimi güçlendiren görüntülü içeriklerin stratejik şekilde dağıtılması da aynı ölçüde önemli. Bu da düzenli içerik güncellemesinin altını çiziyor. 
  • Hikâye Anlatımı ve Marka Bağlılığı: Tüketicilerle duygusal bağ kuran şirketlerin diğerlerine göre daha başarılı olduğu âşikar. Marka bağlılığının en kestirme yolu ise duygulara hitap eden içeriklerden ve hikâye anlatımı temel alan gönderilerden geçiyor. 

E- ticarette dijital pazarlamanın öne çıkan sektörel trendleri bunlarla sınırlı değil. İş birlikleri, influencer pazarlama, doğal dil, hızlı cevaplar, yapay zekâ kullanımı, doğru tasarımlar, tercih edilen renkler ve bulut platformları sayesinde tüketiciye başarıyla seslenmek mümkün.

Leave a Reply