Misyon ve Vizyon Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Misyon ve Vizyon Nedir? Nasıl Oluşturulur? | Rekabet faktörünün her geçen gün etkisini artırdığı iş dünyasında şirketleri ve markaları birbirinden farklı kılan temel unsurlar arasında, söz konusu kuruluşların misyonları ve vizyonları yer alır. İyi hazırlanmış ve doğru bakış açısı üzerine inşa edilen bir misyon ve vizyonun, markaların başarı basamaklarını tırmanması üzerinde önemli bir etkisi vardır. Misyon ve vizyon metinlerinin, yalnızca markaların hedef kitlelerine bilgi vermek amaçlı kaleme alındığı düşünülebilir. Ancak söz konusu metinler, markanın kendini tanımlama biçimi olması nedeniyle sanıldığından çok daha fazlasıdır. Peki, iş dünyasında halen sıklıkla karıştırılan misyon ve vizyon ne anlama gelir? İyi bir misyon ve vizyon hangi özellikleri taşımalıdır?

Misyon Nedir?

Dilimize Fransızcadan geçmiş bir kelime olan misyonun sözlük anlamı görevdir. Bir markanın ya da firmanın misyonu ise söz konusu kuruluşun var olma sebeplerini ve temel aldığı değerleri ifade eder. Markanızın misyonunu belirlerken; neyi, neden, hangi hedef kitle için ve nasıl yaptığınızı göz önünde bulundurmalısınız. Başka bir deyişle, hedef kitleniz misyonunuzu anlattığınız metni okuduğunda markanızın varoluş amacını, sektörde fark yarattığı noktaları, temel aldığı ilkeleri ve davranış politikalarını anlayabilmelidir. Markanızın misyonunu anlatırken ekibinizin tümünü kapsayıcı nitelikte, uygulanabilir, size özel ve motive edici ifadeler kullanmalısınız.

Vizyon Nedir?

Vizyon kelimesi de dilimize Fransızcadan geçmiştir ve ileri görüş, ülkü ve görünüm sözcüklerine karşılık gelir. Stratejik yönetim anlayışında ise vizyon; bir markanın ideallerini, gelecekte ulaşmak istediği noktaları ve amaçlarını ifade eder. Bir markanın vizyonu, markanın başarıya ulaşması yolunda önemli bir role sahiptir. Hedeflerin açıkça tanımlandığı, gerçekçi ideallerin temel alındığı ve motive edici bir vizyon; markanın tüm dinamiklerine ve çalışanlarına da söz konusu hedeflere ulaşma yolunda rehberlik edebilir. Tutarlı, idealist ve başarı hususunda iddia sahibi bir vizyon, markanın misyon beyanı üzerine inşa edilmelidir. Markanızın vizyonunu ifade eden bir metin kaleme alırken sahip olduğunuz takım ruhuna vurgu yapan, gerçekçi, samimi, profesyonel ve ileri görüşlü bir bakış açısı üzerinden ilerlemelisiniz.

İyi Bir Misyon ve Vizyonun Özellikleri Nelerdir?

  • Misyon ve vizyon metinleri, mümkün olduğunca kısa ve öz bir anlatımla yazılmalıdır.
  • İyi bir misyon ve vizyon, bir markanın yalnızca sahibinin, ortaklarının ya da belirli departmanlarının belirlediği bir bakış açısı üzerinden ilerlememelidir. Vizyonunuzu ve misyonunuzu markanızın tüm anahtar kişilerini, departmanlarını ve çalışmalarını kapsayan bir temel üzerine inşa etmelisiniz.
  • Markanızın misyonunu ve vizyonunu anlatırken akılda kalan ve slogan olabilecek bir metin tercih edebilirsiniz. Bu sayede markanızın bilinirliğini artırabilirsiniz.
  • Misyonunuzu ve vizyonunuzu fazla ağdalı ve komplike cümleler kullanarak anlatmak, hedef kitlenizi sınırlandırılmasına yol açar. Metinleri kaleme alırken hedef kitlenizi bütünüyle göz önünde bulundurmalı ve kapsayıcı bir anlatım dili tercih etmelisiniz.
  • Vizyonunuzu ve misyonunuzu özgün ve başka firmalarca kopyalanamayacak şekilde kaleme almalısınız. Cümleleriniz, markanızın farkını ve bakış açınızı ortaya koymalı.
  • Markanızı anlatırken kendinizi öven cümlelerden mümkün olduğunca kaçınmalısınız. Pozitif cümleler kurmalı, motivasyon kaynağınızı ön plana çıkarmalısınız.
  • Profesyonel bir dil kullanmanız oldukça önemli. Ancak bu esnada hedef kitlenizle kurduğunuz iletişimin samimi tonunu da korumalı, gerçekçi hedefler üzerinden ilerleyen bir metin oluşturmalısınız.
  • Belirsiz cümlelerden, hedeflerden ve anlatımlardan uzak durmalısınız. Bu sayede hedef kitleniz, markanızın bakış açısı ve geleceğe dönük hedefleri hakkında net ve öz bilgiler edinebilir.

Instagram

Blog

Leave a Reply