Bir girişimci için, kişisel marka oluşturmak önemlidir. Ancak kişisel marka oluşturmak ya da şirket markası oluşturmak arasında seçim yapma zorunluluğunuz yoktur. Ama her ikisini de aynı anda yapma olanağınız vardır.

Hedef kitlenizin kim olduğunuzu bilmesi ve ne yaptığınızı anlatmak için, basit davranın. Kendinizi beş ya da daha az kelimeyle anlatarak, kişisel markanızı oluşturabilirsiniz. Tamamıyla kendinize ait bir marka oluşturmaya başladığınızda, rakiplerinizin önüne geçerek, sizi kopyalamasını imkânsız hale getirebilirsiniz.

Kişisel Marka Nedir?

Kişisel marka nedir? Güçlü bir kişisel markanın temelini; hedef kitlenizi ne kadar anladığınız, sorunlarına ne kadar inebildiğiniz oluşturur. Kişisel marka; kim olduğunuz, neyi temsil ettiğinizi, hangi değerleri savunduğunuzu gösteren bir ifade biçimidir.

Kişisel marka; kişinin kariyerini oluşturmada ve geliştirmede önemli rol oynar. Kişisel marka; sizin güçlü yönlerinizi ön plana çıkarmanızı sağlarken, markanızın sektöre getirdiği benzersiz özellikleri iletmenin bir başka yoludur.

Kişisel Marka Oluştururken Kendinizi Keşfedin

Kişisel marka oluşturmak için, doğru profil oluşturmak gerekir. Bunun için önce kim olduğunuzu, neleri benimsediğiniz, güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek için, kendinize birkaç soru sormanız yeterlidir.

  • Hangi çalışma alanlarında daha iyisiniz?
  • Sizi neler motive ediyor?
  • Başkalarının size yükledikleri özellikler nelerdir?
  • Neler enerjimi yok ediyor?
  • Yorulmadan ve bunalmadan, hangi projelere zaman ayırmalıyım?

Bu soruların cevabını vererek; kendiniz için neyin iyi olduğunu bulabilir, çalışma alanınızı belirleyebilir ve kişisel markanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Kişisel İmajınızı Yenileyin

Rakiplerinizden ayrılmak için bazı kişisel özellikleri belirlemek gerekir. Bunun için, sizi diğerlerinden benzersiz kılacak, beş temel özelliğinizi bulmalısınız.

  • Tecrübe edinmek,
  • Dürüst olmak,
  • Dışa dönük olmak,
  • Uyumlu olmak,
  • Psikolojik durumunuzu ayarlamak,

Bu özellikler sizin benzersiz kişiliğinizi ön plana çıkarır. Temel özelliklerinizi ortaya çıkardıktan sonra, kişisel imajınızı geliştirmekle işe başlayabilirsiniz. Bunun için; sizi gerçek anlamda yansıtacak fotoğraflar çektirerek, sosyal medya ağlarında paylaşabilirsiniz.

Kendinize ait oluşturacağınız bir e-posta imzası ile; medya simgelerinizi, şirket profilinizi, web sitenizi oluşturmalısınız. Hazırlayacağınız içeriklerle, hedef kitlenizde güvenilirlik oluşturmaya başlayın.

Hedef Kitlenizi Tanımlayın

Kişisel marka yaratmak, karmaşık gibi görünse de doğru adımları izleyerek, hedef kitlenizi tanımlamalısınız. Şu unutulmamalıdır. Herkesin sizi sevmesini sağlayamazsınız. Kişisel marka oluştururken, hangi kitleye hitap etmeniz gerektiğini belirlemelisiniz.

Bu yüzden mükemmel bir müşteri profili oluşturmak gerekir. Hedef kitlenizin istekleri, beklentileri ortaya çıkarılmalıdır. Hedef kitlenizin profilini çıkarırken; yaşları, cinsiyetleri, eğitim durumları, ilişki durumları, gelirleri, meslekleri gibi kriterleri baz alabilirsiniz.

Aynı zamanda hedef kitlenizin arzu ve istekleri de ön plandadır. Buna göre neyi arzuladıklarını, hayalleri ve hedeflerini, özlemlerini ortaya çıkarabilirsiniz. Hedef kitlenizi oluştururken, hedefinizdeki kişilerin neleri önemsediğini bilmek, marka oluşturmanın temellerinden biridir.

Geri Çevrilmeyecek Teklifler Oluşturun

Mükemmel bir marka oluşturmak için, belirlediğiniz hedef kitlenize, satacak bir şeylerinizin olması gerekir. Hedef kitlesi sizden; sorunlarını çözecek, beklentilerini karşılayacak, bir teklif sunmanızı bekler.

Bir hizmet ya da ürün oluşturmadan önce, kendinizin istekleri yerine, hedef kitlenizin ihtiyacını ve beklentisini karşılayacak ürün ya da hizmetleri oluşturmalısınız. Kimin beklentilerini karşılayacağınızı, kimin arzularını yerine getireceğinizi bilirseniz, en mükemmel teklifi oluşturmak için, önemli bir adım atmış olursunuz.

Kişisel Web Sitenizi Düzenleyin

Kişisel bir web sitesi, marka oluşturmanın en önemli basamaklarındandır. Sosyal medyanın gücünü, doğru şekilde kullanmak, kişisel marka yönetimi konusunda size yardımcı olacaktır.

Kişisel web sitenizde ilk izlenimler oldukça önemlidir. Hedef kitlenizin, web sitenizi ziyaret etme aşamasında, kim olduğunuzu ve neler yapabileceğinizi görmeleri, sizi anlayabilmeleri için ilk adımdır.

Hedef kitleniz, web sitenize bakarak, doğru yere geldiğini görmelidir. Web sitenizi ziyaret eden hedef kitlenin, potansiyel müşterilere dönüştürebilmek için, birkaç adım atılmalıdır.

  • Profesyonelce yapılmış bir logo,
  • Profesyonel fotoğraflar,
  • Öne çıkarmak istediğiniz medya kuruluşlarının logoları,
  • Hedef kitlenize vereceğiniz net mesaj,

Bu adımları gerçekleştirdiğinizde, hedef kitlenizi daha iyi etkilemiş olur ve kişisel markanızı daha ön plana çıkararak, hedeflerinize ulaşmış olursunuz.

Leave a Reply