Pandemi döneminde tahminlerin çok üzerinde büyüme ve gelişme gösteren ofisler oldu. Özellikle bilişim ve sosyal medya sektöründe bulunan firmalar, büyüyen iş kapasitesini karşılamak amacıyla yeni istihdam alanları yarattı. Bu alanda çalışmaya başlayanlar da gerek pandemiden dolayı yaşanan kısıtlamalar ve  ofislerin kapalı olması nedeniyle evden çalışma sistemini benimsedi. Hayat normale dönerken, pandemi döneminde büyüyen işletmeler de kiralık ofis çözümleri aramaya başladı. Bunlardan en sık karşımıza çıkan çözümlerden biri olan hazır ofisler, sanal ofisler ve toplantı odaları son zamanlarda çok sevildi ve sıklıkla kullanılmaya başlandı.

İşletmenize ve Çalışan Sayısına Uygun Farklı Ofis Çözümleri Hangileridir?

Bu sorunun çok sayıda cevabı bulunuyor. Cevaplamak için öncelikle işletmenizin çalışma şekline karar vermeniz gerekiyor. Çalışanlarınız mutlaka ofiste olmalılar mı yoksa evden de çalışabilirler mi, sanal olan bir ofis sizin iş kapasitenizi karşılar mı ve yeterli olur mu ya da toplamda kaç çalışanınız var gibi soruların cevapları neye ihtiyacınız olduğu konusunda size yardımcı olacak. Bu cevapları bulduktan sonra karar vermeniz gereken ise firmanızın aşağıdaki seçeneklerden hangisine ihtiyacı olduğu. İşte en çok tercih edilen kiralık ofis çözümleri:

Sanal Ofis Nedir?

Son yılların yükselen trendi sanal ofis çoğu işletme tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Kısaca sanal ofis, yasal iş adresi, size özel telefon numarası, tüm telefon çağrılarının sizin yerinize yanıtlanması, kargo ve postalarınızın teslim alınması gibi bir çok özellik ile işgücünün önemli bir bölümünün sağlandığı operasyonel alan olarak tanımlanıyor. Ayrıca sanal ofis hizmeti, işletmenizin kendi ofisinizi kiralama ve personel çalıştırma masrafı olmadan bir posta adresi oluşturmasının bir yolu olarak da rahatlıkla görülebilir. Sanal ofislerde çalışan güler yüzlü destek personelleri sizin için rutinde gereken işleri yapıyor. Sanal ofislerin maliyetleri her zaman normal ofislere göre daha düşük oluyor. Ayrıca dilediğiniz her yerden, evinizden ya da sokağınızın köşesindeki kafeden çalışmaya devam ederken bile işinizin profesyonel ve bir iş adresiyle kurulmuş görünmesi ihtiyacınız olan tüm gereksinimleri karşılıyor.

Hazır Ofis Nedir?

Hazır ofisler normalden çok daha uygun fiyatlara kiralanabilen iş yerleridir. Normalde bir ofis açmaya karar verdiğinizde içinde bulunması gereken tüm teknik ve idari donanımı, işinizi yapmanız için ihtiyacınız olan her şeyi satın almanız gerekir. Hazır ofis kiralama seçeneğinde ise tüm ihtiyaçlarınız hazır şekilde bir ofis kiralama şansınız bulunur. Hazır ofisler, çalışanlara yönelik çeşitli avantajlar, tüm ofis araç gereçleri, ihtiyaç duyulan tüm teknoloji ekipmanları ve özelliklerle donatılmıştır. Bu nedenle hazır ofis kiralamak, normal bir ofis kiralamaktan her zaman daha az maliyetli olur. Maliyetleri düşürmek isteyenler tarafından kiralanan hazır ofislerde, sanal ofislerde olduğu gibi kargo ve postalarla ilgilenenler, siz olmadığınızda telefonları ve talepleri karşılayacak asistanlar gibi çeşitli görevleri olan insanlar da yer alabilir.

İlginizi Çekebilir: Start-Up Nedir? Nasıl Kurulur?

Leave a Reply