Kurum İçi İletişim Nasıl Geliştirilir?

Kurum İçi İletişim Nasıl Geliştirilir? | Bir işyerinde iletişim kalitesinin olması, o işyerinin sağlıklı çalıştığının kanıtıdır. İletişim kurmak, her ilişkinin başarısını ve mutluluğunu da beraberinde getirir. Birçok işyerinde çalışanların iletişimi gelir faktörü yerine gider faktörü olarak görülse de kurum içinde iletişimi sağlamanın birkaç yolu bulunmaktadır.

Kurum içinde oluşturulan iç iletişim, kurumların daha etkili şekilde işlemesini sağlarken, çalışanların kuruma olan bağlılığını da artırmaya başlar. Böylece daha etkili ve güçlü ekipler kurulurken, şirketteki rekabet gücü de yükselmeye başlar.

İlk Olarak Kendinle Başla

Hemen herkes açık olan ve iletişim kuran çalışanları tercih eder. Pek çok insan fikir ve bilgi paylaşımında bulunurken, kişilerin iletişim kurma becerileri üzerinde durması önemlidir.

Bir lider olarak prensibiniz; açık bir kurum içi iletişim kültürü oluşturmak olmalıdır. Böylece çalışanların, şirket içinde iletişim kurma şekilleri üzerinde bir standart yaratılmış olur. Harika bir iletişimin, her zaman kendinizle başladığı unutmamalı, hatta iletişim becerileri değerlendirilerek, çalışanlarla paylaşılmalıdır.

İş Departmanlarını Yeniden Düzenleyin

Bir kurumda, departmanlar arasında, bilgiye ulaşmak daha zor ve düzenli değilse, etkili bir kurum içi iletişimden söz etmek mümkün değildir. Ekipler arasında bilgileri organize etmek için, bildirim sistemi aracılığı kurulabilir.

Böylece departmanların başında bulunan kişiler, oluşturulan bildirim sistemi sayesinde, belgeleri daha düzenli paylaşır ve güncellemelerle çalışanlara göndererek, bilgi alışverişinin daha düzenli olması sağlanır.

İşletme İçinde İç İletişim Kurmak

Bir kurumun gelişmesi ve daha sağlıklı çalışabilmesi için, işletme içinde iç iletişim kurmak gerekir. Kurum içi iletişim nedir sorusunun cevabı ise; herhangi bir kuruluş içinde çalışan insanlar arasındaki etkili iletişimin teşvik edilmesi için, işleyen bir sistemdir.

İşyerinin daha sağlıklı olabilmesi için, kurum içi iletişim oldukça önemlidir ve bazı faktörler, iletişim için en önemli bağlantıları oluşturur.

  • Çalışanların deneyimi
  • Şirketin genel anlamdaki iş hedefleri
  • Dijital dönüşümü gerektiren değişiklikler
  • Yeni oluşturulan girişimler, program ve projeler
  • Yönetici bazında işe alımlar

Tüm bu unsurlar, iç iletişime bağlantı kuran en önemli unsurlar arasında yerini almaktadır. Kurum içi eğitim sayesinde; iş hedefleri, çalışanların uyumu oluşmaya başlar.

Çalışanlarla Sürekli İletişimde Kalınmalı

Şirket içi iletişimin geliştirilmesinde en önemli etken, çalışanlarla düzenli olarak iletişime geçmektir. Mesela şirket projeleri, çalışanların sorunları, kurumun sorunları hakkında, belli periyotlarda, çalışanlarla yüz yüze ya da çevrimiçi toplantılar düzenlemek, çalışanları motive ederken, işyerine bağlılıklarını da artıracaktır.

  • Çalışanların düşünce ve fikirlerine önem verin,
  • Kurum hakkında şikâyetleri ya da önerileri olup olmadığını öğrenin.
  • Kurum hakkında ve yaptıkları iş konusunda ne düşündüklerini merak edin.

Bir çalışanın düşüncelerine saygı duyuyor ve değer veriyorsanız, kurum içinde ne kadar iyi bir iletişimin kurulduğunu görmeye başlarsınız.

Çalışanlar Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinilmeli

Kurum içinde insanlarla iyi iletişim kurmak için, çalışan personeli, yakından tanımak gerekir. Hiçbir insan birbirine benzemediği gibi, farklı şekillerde bilgi alıp göndermeyi tercih edebilir.

  • Çalışanların nasıl iletişim kurmayı sevdiği,
  • Yüz yüze iletişim kurmak isteyip istemeyecekleri,
  • Akıllı telefonlar, anketler, haber bültenleri aracılığıyla mı sohbet etmeyi tercih ettikleri,

İşyerinde çalışan ekibin, iletişim kurma şeklinde oluşan tüm ayrıntıları bilmek, yöneticilere oldukça yardımcı olacaktır. Bunun yanında çalışanlarınızla sürekli iletişimde bulunarak, işyerinin nasıl daha iyiye gidebileceği konusunda fikir alışverişi yapmak hem çalışanı motive eder hem de şirkete bağlılığını artırmaya başlar.

Her kurumun yaptığı yanlış yapılmamalı, asla yukarıdan aşağıya doğru iletişime geçilmemelidir. Bu tür bir yaklaşım mesajınız üzerinde kontrolünüzü sağlasa da çalışanlarınız üzerinde uzun vadede etkili olmaz. Bunun için çalışanlarınızla açık iletişim hattı oluşturarak, kurum içi iletişimin ne kadar geliştiğini görebilirsiniz.

Instagram

Blog