Yoğun iş temposu içinde verim sağlamak her zaman kolay olmuyor. Çalışanların en büyük dertlerinden biri ise işlere bir türlü yetişememek ve mesai saatlerinin yetersizliği. Uzayan mesailer, hafta sonu hazırlanan dosyalar ve bitmeyen çalışma saatleri için siz de verimi artırmak için yollar arıyorsanız bize kulak verebilirsiniz. Küçük değişiklikler yaparak iş hayatınızda kaliteyi artırmak elinizde.

Verimli Çalışma Programı Nedir?

Verimli çalışma programı, iş verimini artırmak için izlenecek yol haritasına karşılık geliyor. Verimli çalışma programı hazırlayarak onu rutininiz haline getirebilirsiniz. Bu programda mesailerinize ve ara saatlerinize, hobi ve aktivite zamanlarınıza, kişisel planlarınıza yer verebilirsiniz. Verimli bir çalışma planı, günlük, haftalık ve aylık periyotları içerebiliyor. Siz de planınızı hazırlayarak göz önünde bir yere koyabilir, dijital bir kopyasını muhakkak cep telefonunuzda taşıyabilir, çevrim içi takviminizde etkinlikler oluşturarak bildirim alabilirsiniz.

Verimli Çalışma Programı Nasıl Yapılır?

Verimli çalışma planı nasıl yapılır sorusunun pratik yanıtları şöyle:

  • Günlük rutinlerinizi belirleyerek genel bir plan çıkarmalısınız. Çalışma, ara ve yemek saatlerini planlayabilirsiniz. 
  • Her gün işe başlamadan önce, o gün yapılması gereken işleri öneme ve aciliyete göre sıralamalısınız. 
  • İş planlaması yaparken sıkılacağınız işleri art arda koymamaya dikkat etmelisiniz. Örneğin üç farklı rapor yazacaksanız rapor işlerinin arasına toplantılarınızı, telefon görüşmelerini planlayabilirsiniz. Çalışmanın art arda rapor hazırlamaktan daha keyifli olmasını böylelikle sağlayabilirsiniz. 
  • Verimli çalışma planınızda kendinize ait zamanlara muhakkak yer vermelisiniz. Planda ani değişiklikler olabiliyor. Bu değişikliklere ve özel zamanlarınıza göre esneyebilen bir çalışma düzeni oluşturmalısınız. Hiçbir çalışma programı zorunluluk sunmuyor. Bunu aklınızda bulundurursanız değişiklikler olduğu zaman programdan vazgeçmeden bir sonraki gün rutininize geri dönebilirsiniz.
  • Verimli çalışma programı yaparken her işi üstünüze almanız gerekmez. Ekip arkadaşlarınızla yardımlaşmayı, iş paylaşmayı, gerektiğinde de onlara hayır demeyi öğrenmelisiniz. 
  • Kendiniz ve ekibiniz için haftalık, aylık, dönemlik ve yıllık hedeflerle veriminizi artırabilirsiniz.

İşletmelerde Verimliliği Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Verimliliği etkileyen faktörler arasında uyku, beslenme, çalışma koşulları, motivasyon ve ekip sayılabiliyor. Elbette çalışanın kişilik özellikleri ve yaşam tarzı nedeniyle bu faktörlerin ideal hali değişebiliyor. Kimileri için 8 saat uyku ideali işaret ederken kimi yetişkinlere 6 saat uyku yeterli geliyor. Verimliliğinizi artırmak için öncelikle yaşam alışkanlıklarınıza ve düzeninize dikkat ederek bu faktörleri iyileştirmeye çalışmalısınız. Düzenli ve sağlıklı beslenme ile yeterli uyku için ufak değişiklikler yetiyor.

  • Çekmecenizdeki atıştırmalıkları sağlıklı olanlarla değiştirebilirsiniz. 
  • Uyku verimini artırmak için yatak odanıza ışık geçirmeyen perdelerden alabilirsiniz.
  • Ofis koşullarından memnun değilseniz iş arkadaşlarınızla veya ilgili kişilerle bunu görüşebilirsiniz. Örneğin ofisin sıcaklığı sizin için yeterli değilse masanızın yerini kaloriferin yanına aldırabilir veya ısıyı yükseltebilirsiniz.
  • Çalışma arkadaşlarınızla sorunlarınızı açık açık konuşarak, verim düşüşüne sebep olan problemlere çözüm arayarak dış faktörleri düzenleyebilirsiniz.

İşletmede Verimlilik Nasıl Artırılır?

İşletmelerde verimliliği artırmak için çalışanlarınıza önerebileceğiniz, kendiniz yapabileceğiniz değişiklikler de mevcut. “İşletmede verimlilik nedir?” diye düşündüğünüzde bulduğunuz cevaplar aslında tam olarak sorun olduğunu hissettiğiniz konu başlıklarına işaret ediyor. Öncelikle sorunları tespit etmeli, ardından iş düzeninde yenilikçi değişiklikler yaparak çalışmaya başlamalısınız. İşte iş hayatında performans yükseltmenin yolları: 

  • Çalışma masanızın düzenli olması çalışma verimini artırır. Not tutacakları, mantar panolar, kartvizit cüzdanı gibi düzenleyicilerden destek alabilir, çalışma masanızda düzen sağlayabilirsiniz. 
  • Dikkatinizi dağıtan objeleri etrafınızdan temizleyin. Masanızın üzerindeki bibloları, kullanılmayan cihazları, çevredeki tabloları toplamayı deneyebilirsiniz.
  • Günlük rutinlerinizi belirleyin. Güne ne zaman nasıl başlamanız, ilk iş olarak neler yapmanız gerektiğini akşamdan belirlemelisiniz. İş yerinde en çok zaman kaybettiren kalemlerden biri işe başlamak oluyor. 
  • İş yerinde motivasyonunuzu artıracak küçük aktiviteler planlayabilirsiniz. Çalışma esnasında verdiğiniz küçük aralarda en sevdiğiniz şarkıyı dinlemek, merak ettiğiniz bir kitabın bir sayfasını okumak çalışanları motive edebiliyor.
  • Çevrenizdeki olumsuzluklara olumlu yönden bakmayı deneyin. Sinirlendiğiniz bir şey olduğunda tepki vermeden önce karşınızdakini anlamaya çalışmalı ve sakinleşmelisiniz. 
  • Öğle arası gibi dinlenme vakitlerinde iş konuşmayın. Hatta yemek sonrası 5-10 dakikalık meditasyon veya egzersiz yapabilirsiniz. Konsantrasyon bu şekilde kısa sürede artırılabilir.

Leave a Reply