Evde spor yapmanın en etkili yollarından biri düzenli olarak egzersiz yapmaktır. Çoğunlukla spor zayıflamak için yapılsa da sağlıklı bir hayatın püf noktaları düzenli spor ve sağlıklı beslenmekten geçmektedir. Özellikle evde uzun süre zaman geçiriyorsanız, karantina dönemineyseniz veya home Office çalışıyorsanız 5 etkili egzersiz yöntemiyle hem zayıflayabilir hem de sağlıklı bir yaşama adım atabilirsiniz.

Pratik Ev Egzersizleri İçin İlk Adımı Atın!

Öncelikle evde spor programı hazırlamalısınız.  Bu programa uymanız ve kendinizi bu konuda demoralize etmeden, gün gün ve hafta hafta düzenli bir şekilde egzersizlerinizi yerine getirmelisiniz. İlk hedefiniz bu spor ve egzersiz programını düzenli olarak sürdürmek ve eğer düzensiz bir şekilde yaparsanız bir faydasının olmadığını bilmek olacaktır. Bunda sonraki evrede sağlıklı beslenmek, şeker, ekmek ve unlu yiyeceklerden uzak durarak, günlük kalori hesabınızı yapmanız ve günlük tüketim hakkınıza göre yemek yemeniz olacaktır. Bu şekilde düzenli olarak egzersiz ve sağlıklı beslenme kurallarına uyarsanız 1 ay içerisinde hem bedenen hem de zihnen etkileriniz görecek, kendinizi huzurlu hissetmeye başlayacaksınız.

Isınma Hareketleri

Evde spor nasıl yapılır; evde egzersiz ve spor yapmanın birinci kuralı her zaman düzenli yapılması ve mutlaka ısınma hareketleriyle başlanmasıdır. Tıpkı bir spor salonuna düzenli gidiyormuş gibi günlük belirli aşamaları yerine getirirseniz ilerleme kaydedersiniz. 

Isınma hareketleri için kaslarınızı gevşetmeniz ve germeniz gerekmektedir. Bunun için ilk olarak hip circles (kalça çevirme) daha sonra arm circles ( kol çevirme) ve hafif squat hareketler yapabilirsiniz. Bu hem kaslarınızın ısınmasını hem de bacak ve kalça kaslarınızın gelişmesini sağlayacaktır.

Lunge Dips Hareketleri

Evde yapılacak spor hareketleri arasında yer alan Lunge dips bacak kaslarınızı, bel ve ayak eklemlerinizin çalışmasına, bileklerinizin de incelmesine katkıda bulunacaktır. Özellikle evde çalışanlar için güçlü bir omurga her zaman önemli, kalça kaslarının gelişmesi de bir o kadar bel desteğine katkıda bulunmaktadır. Hedef olarak kalça ve bacak kasalarının gelişmesini sağlayan bu egzersiz her gün 20 ve daha sonra temponuza göre beşer beşer artarak devam edebileceğiniz bir egzersizdir.

Karın Kasları Plank hareketleri

Erkeklerin ve kadınların yapabileceği zor ama verimli bir hareket olan plank hareketi, evde egzersiz hareketleri için en çok tercih edilen sporlardan biridir. Bu hareket özellikle kalça, bel ve karın kaslarının çalışmasını sağlayacak bu sayede kısa zamanda yağlarınızın erimesini aynı zamanda bedeninizin rahatlamasını sağlayacaktır. Ayak parmak uçlarının sırtınızın ve omuzlarınızın diz bir çizgi oluşturarak yapılması gereken bu hareket, nefes alımı ve veriminin düzenli olması gereken bir egzersizdir.

Squat Pulses Hareketi

Güçlü bir egzersiz olarak squat pulses hareketleri, günde 15 defa tekrarlanması gereken ve kalp atış hızını düzenleyen bir egzersiz olarak tercih edilebilir. Özellikle kamburlaşma ve yuvarlaklaşma görülen sırt bölgesi için oldukça faydalı, omurganın sağlıklı bir şekilde kalması için spor programınıza ekleyebileceğiniz bir harekettir. Günlük olarak bütün egzersiz hareketlerini aynı sayılarla yapmak ve hafta hafta artırmakta verimliliğin ikiye katlanmasını sağlayacaktır. Düzenli olarak yaptığınız egzersizlerinize ip atlama ve step hareketlerini de ekleyebilirsiniz.

Spor Ve Sağlıklı Beslenme

Evde egzersiz programınızı hazırlarken, bir diyet programı ve su içme programı da ayarlamanız gerekmektedir. Bedeninizin susuz kalmaması aynı zamanda vücudunuzun yanlış bir hareket yapmaması için mutlaka bir uzmandan yardım almalısınız. İnternetteki videolardan ya da egzersiz programlarından yararlanarak bu 5 egzersiz dışında başka hareketlerle de vücudunuzu güçlendirebilirsiniz.

Leave a Reply