Workland Blog

Ekip Lideri Nasıl Seçilir?

By 13/05/2020 No Comments

Günümüz çalışma hayatının en popüler kavramlarından birisi liderlik. Hatta bunu takım liderliği olarak tanımlamak daha mantıklı. Farklı sektörlerde işlerin yürümesi için her daim belli bir organizasyon ve iletişimin olması şart. Bunu sağlayacak kişi de liderdir. Ekip lideri nasıl seçilir sorusu bu noktada hemen öne çıkıyor. Belli parametre ve kriterlerin olduğunu hemen eklemek lazım.

Kendine Güvenen Bir Kişiyi Seçmek Lazım

İşe alım artık çok profesyonel bir şekilde yapılıyor. Bu konuda insan kaynakları departmanının kullanılması son derece mantıklı. İyi bir ekip liderinde aranan birden çok özellik var. Genellikle uzman olan kişiler yeni personel alırken kendine güven kavramını her daim ilk sıraya koyarlar. Elbette bunu kibir ile karıştırmamak lazım. Herhangi bir sektör içinde çalışacak olan kişinin mutlaka;

  • Hedefleri tam olarak kavraması şarttır.
  • Bunun yanı sıra hedefe gidilecek olan yolun bilinmesi son derece önemlidir. Zaten başarı da ancak bu şekilde gelir. 
  • Yön duygusunun o kişide olup olmadığına bakılır.

Yani kendisine güveni olan kişi her daim emindir. Nereye ve nasıl hareket etmesi gerektiğini iyi bilir. İşte liderlik bu demektir.

Her Daim Organize Etmeli

Ekip lideri nasıl seçilir sorusunun yanıtını verirken organizasyon becerisinden bahsetmek de gerekiyor. Aslında bunu idare etmek olarak da tanımlamak mümkün. Örneğin bir şirket ya da firmanın sahip olduğu şartlar her daim çok iyi olmayabilir. Zaman zaman kısıtlılık durumu dikkat çeker. Böyle hallerde bile başarılı bir organizasyonun sorunsuz bir biçimde gerçekleştirilmesi çok büyük bir öneme sahiptir. Öncelik sırasına göre işleri yerine getirmek şarttır. Bunun için bir plan oluşturulur. Aynı zamanda israfın da önüne geçilmesi gibi bir parametre vardır. Bir ekip liderinde bunların tümünün bulunması şarttır. Bundan dolayı ekip lideri seçimlerinde buna büyük önem verilir.

Çalışanları Yaratıcılığa Teşvik Etmelidir

Liderlik potansiyeli olanlarda dikkat çeken şeylerden birisi yaratıcılığın teşvik edilmesidir. Bunun ofis açısından büyük bir önemi vardır. Çalışılan ekibin her daim çok iyi bir performans göstermesi mümkün değildir. Zaman zaman farklı sorunlardan dolayı bu konuda körelmeler yaşanabilir. Böyle anlarda lider olan kişinin ekibini iyi tanıması esastır. Bu tek başına yeterli değildir. Onların olası problemleri hakkında konuşmak ve varsa o sorunları çözmek son derece önemlidir. Bu, yaratıcılığa teşvik anlamını taşır ve her liderde olmak zorundadır.

Her Daim Sakin Kalmayı Başarmak Önemli

Liderlik potansiyeli taşıyan kişilerde aranan en temel özelliklerin başında sakinlik gelir. İş hayatı her daim çok zorludur. Bundan dolayı zaman zaman sinir ve stres gerektiren durumlar ortaya çıkabilir. Ya da hiç beklenmedik anlarda olumsuz sonuçlar görülebilir. İşte böyle hallerde bir takım liderinin her daim sakinliğini koruması şarttır. Çünkü mantıklı düşünme stres altında olabilecek bir durum değildir.

Özellikle grup koordinasyonun öne çıkmış olduğu işler genellikle çok kolay değildir. Aynı anda birden fazla kişi ile meşgul olmak ve onları idare edebilmek büyük bir yetenek gerektirir. Bu zaman zarfı içinde ortaya bir sorunun çıkması son derece doğaldır. Bu noktada hem sakinlik hem de kriz yönetimi devreye girer. Panikleyen bir kişiden ekip lideri olmaz. Gerçek bir lider böyle durumlarda ilk olarak problemi tanımlar. Bunun ardından ona göre hareket eder.

İş Dağılımını Çok Düzgün Bir Biçimde Yapmalı

Ekip lideri için işe alım sırasında dikkat edilen ve her daim aranılan bir diğer özellik ise paylaşımdır. Yani işi dağılımının son derece başarılı bir biçimde yapılması esastır. Bunun gerçekleştirilmesi sırasında çok farklı parametreleri göz önünde bulundurmak gerekir. Çalışan profili çok iyi bilinmeli, ona yapabileceği işler verilmelidir. Ancak bu şekilde işten alınan verim yüksek olur. İyi bir ekip liderinin tüm bunları yapabilecek kapasiteye sahip olması son derece önemli.

Leave a Reply